• FRI FRAGT VED KØB OVER 499 KR
  • LEVERINGSTID 1-3 HVERDAGE
  • 30 DAGE RETURRET

Handelsbetingelser

Kalaskongen´s handelsbetingelser finder anvendelse når du som privat forbruger køber varer via vores web shop Kalaskongen.dk. Når du bestiller varer hos os, accepterer du vores handelsbetingelser og der indgås en bindende aftale mellem Kalaskongen og dig som kunde. Du bedes derfor venligst læse vores handelsbetingelser igennem, før du handler hos os.

Firmaoplysninger: Firmanavn: Kalaskongen (moderselskab W&G Handel AB, Sverige) Adresse: Østbanegade 123, 2100 København Ø, Organisations-nr. for W&G Handel: SE5566543494 Telefon (man-fre 10-16 - frokostlukket 12-12.30): 89871725

E-mail: kundeservice@kalaskongen.dk

Generelt

Kalaskongen.dk blev grundlagt af to forældre, som elsker børnefødselsdage. Vi ville skabe et website, hvor småbørnsforældre kan finde flotte ting til børnefødselsdagen. Vi har vores lager og hovedkontor i Sverige og sender pakker hver dag til Danmark.

Vi gør alt, hvad vi kan, for at hjælpe dig med at holde en mindeværdig og vellykket børnefødselsdag.

Vi leverer til hele Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne. Alle priser i webshoppen er oplyst inkl. moms. Aftalen indgås på dansk. For at handle hos os skal du være fyldt 18 år. Når du handler hos os, skal du oplyse e-mail og telefonnummer.

Umiddelbart efter din bestilling vil du på mail modtage en ordrebekræftelse. Normalt vil det ikke være muligt at foretage ændringer i din bestilling, da vi afsender varerne meget hurtigt fra vores lager. Hvis din bestilling allerede er håndteret kan vi desværre ikke nå at ændre i den.

Priser og varer

Alle priser i webshoppen er oplyst i danske kroner og er inkl. moms.

Det er ikke muligt at bestille varer som ikke er på lager. Der kan dog ske fejl og vi tager forbehold for fejl på priser og lagerbeholdning, samt tekniske fejl i forbindelse med indkøbskurven eller i betalingsprocessen. I disse tilfælde vil vi kontakte dig og sammen finde en god løsning.

Betalingsformer

Klarna Checkout

Klarna Checkout gør det nemt, fleksibelt og trygt at handle på internettet. Du skal blot indtaste nogle få persondata, så du kan identificere dig og vælge den ønskede betalingsmetode, der omfatter alternativerne faktura, konto samt kortbetaling. Af og til tilbydes du også at kunne betale via Klarnas kampagner, der kan variere fra gang til gang. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Her kan du lese mer om Klarna sine villkor.

Køb nu. Betal senere!

0 DKK Modtag din ordre først. Betal indenfor 30 dage. Køberbeskyttelse fra Klarna. Omkostninger og gebyrer: Vi opkræver et fakturagebyr på 0 DKK for hvert køb. Hvis betalingen udebliver pålægges en påmindelsesafgift på 100,00 kr samt morarenter på 8,05 %.

Kortbetalinger

Hvis vi ikke er i stand til at trække pengene på dit betalingskort på betalingsdagen (betalingsdagen er den dag hvor dit køb afsendes til dig), vil vi 3 gange yderligere forsøge at trække pengene på dit kort. Lykkes det ikke at opnå fuld betaling på denne måde, vil vi sende dig en faktura for det resterende beløb. I et sådant tilfælde vil Faktura Betingelserne finde anvendelse på dit køb. Bemærk venligst at i overensstemmelse med Faktura Betingelserne vil manglende betaling af en faktura betyde, at vi behandler den udestående betalingssum som gæld, der er underlagt vores gældsinddrivelsesprocedure.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt.

Levering

Der er en fast fragtomkostning på DKK 39 uafhængig af pakkens størrelse og forsendelsesmåde. Fri fragt ved køb over 499 DKK.

Post Danmark

Din forsendelse vil blive leveret til nærmeste Posthus, Døgnpost, postbutik- eller postudleveringssted. Du modtager en sms og e-mail, når forsendelsen er ankommet og klar til afhentning. Helt små forsendelser kan blive leveret i postkasse eller brevsprække.

Hvis du vælger, ikke at modtage varen og varen dermed går retur til os, vil vi fratrække DKK 175 i fragtomkostninger når varen er kommet retur til os.

Leveringstid

Normal sender vi varerne inden for få dage og du modtager varerne indenfor to til tre dage.

Vær opmærksom på, at din adresse er indtastet korrekt, når du bestiller og at din postkasse er tydelig mærket med navn. Det hænder at vi modtager pakker retur, som ikke er blevet afhentet på udleveringsstedet.

Fortrydelsesret

Hos Kalaskongen.dk har vi 30 dages fortrydelsesret efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. For at benytte dig af fortrydelsesretten er det vigtigt, at du giver os besked inden 30 dage efter du har modtaget varen. Du behøver ikke at oplyse en grund for at fortryde din bestilling. Vi har ikke mulighed for at foretage ombytninger. Du skal istedet bestille den korrekte vare på vores web site og returnere den vare du ikke ønsker, til os.

Hvis du fortryder hele din bestilling, vil du få tilbagebetalt dit tilgodehavende senest 14 dage efter at vi har modtaget returvarerne. Vi vil informere dig via e-mail når vi har modtaget din returvare og at denne vil blive behandlet. Du vil også få en e-mail når din returvare er færdigbehandlet. Beløbet vil blive ført retur til det betalingskort, som du i første omgang foretog bestillingen med.

Du kan udnytte din fortrydelsesret ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller e-mail til os, hvor du oplyser, at du fortryder. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den, uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Sammen med ordrebekræftelsen, vil du modtaget fortrydelsesformularen.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til Kalaskongen, Østbanegade 123 , 2100 København Ø, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Husk at udfylde fortrydelsesskemaet.

Hvis du ønsker at sende en modtaget vare retur skal du selv afholde udgifter til at returnere forsendelsen.

Parykker og madvarer er af hygiejnemæssige hensyn undtaget fra fortrydelsesretten.

Varerne kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Det er også en forudsætning at varen er uden lugt og pletter. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen og alle mærkesedler skal sidde på varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den.

Tilbagebetaling af dit tilgodehavende

Når du har fortrudt din bestilling, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Leveringsomkostninger refunderes kun, såfremt hele bestillingen fortrydes. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste leveringform, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgifter refunderet.

Vi tilbagebetaler uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi tilbagefører vi til bankkontoen tilhørende det betalingskort du betalte med ved købet.

Reklamationsret

Hos Kalaskongen.dk følger vi altid Købelovens regler.Hvis du har modtaget en forkert vare, eller en vare der er beskadiget eller mangelfuld, så send venligst en e-mail til kundeservice@kalaskongen.dk, så finder vi en løsning. Du kan reklamere over mangler inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Udfyld gerne vores returseddel med alle detaljer om problemet. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os, at ekspedere din reklamation. Efterfølgende kan vi eventuelt bede dig indsende et billede af varen.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. forsendelsesnummer.

Efter købeloven er det kundens risiko, hvis varen bliver beskadiget eller forsvinder, hvis det skyldes, at kunden ikke har sendt varen på forsvarlig vis. Har kunden sendt varen på forsvarlig vis, men pakken forsvinder, så ligger risikoen hos sælgeren.

 

Persondatapolitik

Hos Kalaskongen.dk respekterer vi fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personlige oplysninger, som afgives online. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af alle personlige oplysninger, som vi modtager. Behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning. Hvis du ikke kan acceptere datapolitikken, bedes du undlade at benytte denne hjemmeside.

Hvad registrerer vi og hvorfor?

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres af W&G Handel AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Hvem videregiver vi personoplysninger til?

Virksomhedens ansatte har adgang til de personoplysninger som afgives på Kalaskongen.dk Desuden kan udvalgte og betroede tredjemænd benytte dine personoplysninger med henblik på at levere varer eller serviceydelser, som du har bestilt.

Disse personer har tavshedspligt og har ikke tilladelse til at benytte personoplysningerne til andre formål. Oplysninger afgivet til Kalaskongen AS videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Du kan få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Hvis du ønsker at modtage en kopi af disse oplysninger, skal du sende en e-mail til os. Vi kan opkræve et mindre administrationsgebyr til dækning af omkostningerne ved at sende de registrerede personlysninger til dig. Du kan få ukorrekte oplysninger slettet eller korrigeret.

Cookies Hvad er en cookie?

En cookie er en lille datafil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Hjemmesidens brug af cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden. Dermed kan vi løbende optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker fx, hvad du har lagt i indkøbskurven, om du tidligere har besøgt siden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta du gerne vil have hjemmesiden på. Cookies hjælper os desuden med at lave den trafikmåling der gør, at vi ved hvor mange, der besøger vores site og kan dokumentere dette over for vores annoncører. Vi bruger også cookies til målretning af annoncering, så vi kan vise dig de annoncer vi tror er mest relevante og kan styre hvor ofte den samme annonce vises.

Hvilke cookies anvendes på hjemmesiden?

Drifts- og optimeringscookies Disse cookies anvendes til driften af hjemmesiden. Det kan fx være optælling af antallet af besøgende eller andre informationer, der skal bruges til analyse. Disse cookies kan i begrænset omfang indsamle data, der kan henføres til den enkelte bruger.

Marketing- Google Analytics

Disse cookies anvendes til at opdatere websitets kodning og er beregnet til trafikanalyse og optimering af markedsføring. De bruges til anonym sporing på hjemmesiden og til at opbygge profiler, der viser, hvilke søgninger hver bruger har gjort, og hvilke sider de har besøgt. Disse cookies kan lagre data, der identificerer brugeren eller indeholder specifikke oplysninger om brugeren.

Session cookies

Session cookies sættes af websitet, bruges til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på siden og huske om du fx er logget ind. Session cookie slettes automatisk, når du lukker din browser.

Persistent cookies Disse cookies gemmes på din computer og er blivende. Persistent cookies bruges til at identificere en tilbagevendende gæst og kan også anvendes som grundlag for statistikprogram.

Facebook cookies

Disse bruges til at vise en "Synes godt om" knap, og oplysninger om, hvilke af dine Facebook-venner, der kan lide siden. Facebook giver endvidere et redskab til statistik, kaldet Facebook Insights, der viser oplysninger om brugen af Facebook.

Afvisning af cookies

Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne, afhænger af hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

 Klageadgang

Kan vi ikke blive enige om behandling af en reklamation eller en anden uenighed, kan du evt. indgive en klage til Center for Klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. En klage kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk. Læs mere på www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal. Det kan være relevant hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

 

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

- Til: Kalaskongen, Livjægergade 17B , 2100 København Ø

 

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

 

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

 

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

 

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

- Dato

 

(*) Det ikke relevante udstreges

 

 

_______________________________
Underskrift